Content, in dit geval datgene wat jij online gebruikt om je boodschap bij jouw doelgroep te laten landen. Het creëren van bereik en aanzetten tot handelen. Daarom is content een belangrijke marketingtool.
Content is de inhoud. Inhoud van een pagina, inhoud van een evenement, etc. De manier waarop die inhoud wordt overgebracht is steeds belangrijker. Hoe krijg je jouw boodschap bij de bezoeker? Daar zijn verschillende soorten content voor te bedenken zoals:
Of, een combinatie van bovenstaande in bijvoorbeeld een blog vlog pagina. Of gecombineerd op een product of categorie overzicht. Websites en webshops kunnen in grote lijnen gebruik maken van de zelfde soorten content.
De tijd dat je een pagina kon volschrijven met woorden om op die manier hoger te komen in Google is achterhaald.
Zorg dat de content die je aanbiedt een oplossing biedt aan je bezoeker. Dat kan bijvoorbeeld zijn door uit te gaan van vraagstellingen in je teksten waarin bezoekers zich herkennen. Maar ook een goede afwisseling van content types en het gebruik van toegankelijke content
Wij gebruiken bij al onze website- webshop en applicatie projecten Craft CMS voor contentbeheer, eventueel aangevuld met Craft commerce. Zo kun je zelf eenvoudig tekst en beeld op elkaar afstemmen.
SEO is belangrijk in content creatie omdat het ervoor zorgt dat je content beter gevonden wordt door zoekmachines, zoals Google. Als je content maakt die is geoptimaliseerd voor SEO, kan het ervoor zorgen dat je website hoger in de zoekresultaten verschijnt wanneer mensen naar relevante zoekwoorden of onderwerpen zoeken. Dit kan leiden tot meer verkeer op een website en kan uiteindelijk leiden tot meer zaken of omzet voor je bedrijf.
Er zijn verschillende manieren waarop SEO kan worden toegepast in content creatie:
Door rekening te houden met SEO bij het maken van content, kun je er voor zorgen dat je website beter gevonden wordt door zoekmachines en dat de content relevanter is voor gebruikers die naar informatie zoeken.